2014. november 8., szombat

Sütlaç (török rizspuding) -blogkóstolóra

Újabb blogkóstoló, újabb szuper blog megismerése. Ebben a körben Recepteszter blogját kaptam, ahol finomabbnál-finomabb receptek közül végül sikerült kiválasztani ezt.
Én csak 7 dl tejből csináltam (ennyi volt itthon), és lecsökkentettem az arányokat ehhez viszonyítva.
Nagyon finom lett. Biztos, hogy készül még máskor is. Köszönet a receptért.

sült tejberizs recept

Hozzávalók:
  • 1 l tej
  • 50 g rizs
  • 5 evőkanál cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 0,5 csomag (1,5 evőkanálnyi) vaníliás pudingpor
  1. A tej felét felforraljuk és megfözzük benne a rizst.
  2.  A pudingport elkevertjük a cukorral és maradék tejjel.
  3. Ha megfőtt a rizs, akkor hozzáöntjük a hideg pudingot és addig főzzük, amíg be nem sűrűsödik. Ekkor beleöntjük a tálkákba és előmelegített sütőben megpirítjuk a tetejét. ("nekem az jött be, hogy 200 fokra melegítettem elő a sütőt és a rácsot felülre helyeztem, majd mehetett be a tálka. Érdemes vagy felső sütési funkciót beállítani a sütőn, vagy egy tepsit esetleg betenni alólra. Nekem ugyanis az első adagnak mesült az alja is és úgy nem az igazi")
Elég gyorsan megpirul a teteje, érdemes figyelni rá. Mindenképpen hidegen fogyasszuk!
sült tejberizs házilag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...