2013. szeptember 8., vasárnap

Citromos túrós pite

Nagyon szeretjük a túrós sütiket, éppen ezért készült a most következő túrós szelet A receptet Csillánál találtam. Mivel a túró, és a citrom jó páros, ezért esett a választásom erre a sütire.
túrós pite

Hozzávalók:
tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 4 tojássárgája 
  • 15 dkg margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 1 kis pohár tejföl


Töltelék:

  • 50 dkg túró
  • 4 tojásfehérje
  • 20 dkg cukor (én port használtam)
  • 1 citrom leve
  • 1 evőkanál búzadara
A lisztet a sütőporral, és cukorral összekeverjük. A puha vajjal, tojássárgájával, és tejföllel összegyúrjuk. Kétfelé osztjuk és fél órára hűtőbe tesszük.
A töltelékhez a tojásfehérjéket a fele cukorral kemény habbá verjük. A túrót összekeverjük a maradék cukorral, citromlével. A tojásfehérjét óvatosan hozzáforgatjuk.
A tészta egyik felét kinyújtjuk, és kivajazott-kilisztezett tepsibe simítjuk. (35*20) Villával megszúrkáljuk, majd búzadarával megszórjuk. (fontos mert különben elázik a tészta!, én még a túrós töltelék tetejére is szórtam egy kis búzadarát!) A tetejére simítjuk a másik tésztát. Villával megszurkáljuk, és 200 fokon kb. 25-30 percig sütjük, amíg megpirul a teteje. Kihűlés után szeleteljük!


2 megjegyzés:

  1. Finomnak tűnik és idáig minden nagyon bejött nekem itt nálad ami citromos! :)

    VálaszTörlés
  2. A citromos túrós sütik nagyon finomak, a tiéd is nagyon guszta.

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...