2013. július 26., péntek

Vatta süti

A blogkóstoló 10. fordulóján Gasztrobaráthot kaptam páromul. A blogján rögtön erre a sütire esett a választásom, már csak a neve miatt is. Nagyon egyszerű süti. Egy éjszakát pihentetni kellett, amit először nem olvastam, és én aznapra terveztem a sütit, de nem baj másnap is gyorsan elfogyott. Főleg a gyerekeknek ízlett, mert elég édes. :)
vatta süti

Hozzávalók
Az alaphoz
  •  6 tojás
  •  15 dkg poruckor
  •  2 csomag epres pudingpor
  •  2 ek liszt
  • 1/2 cs sütőpor
A krémhez
  •  25 dkg vaj
  •  20 dkg poruckor
  •  2 tojás sárgája
  •  1 kupica rum
  • A habhoz
  •  2 tojás fehérjéje
  •  10 dkg porcukor
  •  fahéj, kakaópor
Az alaphoz a tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk, a sárgáját habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a pudingport. A masszához óvatosan hozzákeverjük a habot. Egy kisebb tepsit sütőpapírral kibélelünk, beleöntjük a tésztát, 180 fokra előmelegített sütőben, 15 perc alatt, megsütjük (tűpróba!).
  A krémhez a vajat megpuhítjuk a mikróban, kikeverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojássárgáját és a rumot is. A tojásfehérjéket a cukorral kemény habbá verjük. (Eredetileg gőz fölött kellett volna, de én az kihagytam) A krémet, majd a habot a sütire simítjuk és megszórjuk fahéjjal/kakaóporral.

vatta süti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...