2013. április 22., hétfő

Sajtos rozmaringos keksz

Húsvétkor kaptam egy szuper receptkönyvet svédül. Nagyon jó receptek vannak benne. Gondoltam megjelölgetem a jó recepteket, amiket meg szeretnék majd sütni, de végül feladtam, mert körülbelül az összeset ki kellett volna jelölgetnem. Az első recept, amit elkészítettem az ez a kis sós keksz, ami a rozmaringnak köszönhetően nagyon finom és különleges ízt kap. Vendégváró falatkáknak kiváló.

rozmaringos sajtos keksz

Hozzávalók: (35 db kisebb kekszhez)

  • 110 g vaj
  • 125 g liszt
  • 100 g reszelt sajt
  • fél teáskanál chili por (az eredeti recept cayenne borsot írt)
  • 1 teáskanál felaprított rozmaring
  • 1 evőkanál víz


Kenéshez:

  • 1 tojássárgája

rozmaringos sajtos keksz

Elkészítés
A vajat, lisztet, reszelt sajtot  chili port és rozmaringot összegyúrjuk, majd annyi vizet adunk hozzá, hogy a tészta összeálljon (kb. 1 ek.) Lisztezett felületen kb 1/2 cm vastagra nyújtjuk. Kis átmérőjű: 3-4 cm formával kiszúrjuk. Tojássárgával lekenjük és 180 fokon 9-10 percig sütjük.
sós keksz

rozmaringos sajtos keksz
egy hármas keksz is sült tündérkonyha játékára :)

6 megjegyzés:

  1. Nincs sok svéd receptem, de ami van, az rendszeresen készül nálunk, mert nagyon finom. Ez a sajtos-rozmaringos keksz is tetszik:)

    VálaszTörlés
  2. De szépen tálaltad! És nagyon fincsi is lehet! Szeretem a rozmaringot! :-))

    VálaszTörlés
  3. Érdemes elkészíteni nagyon finom :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom kekszet sütöttél, guszta! Nézzél már be hozzám van számodra egy meglepetésem!

    VálaszTörlés
  5. Szuperül megoldottad a feladatot a 3 alakú keksszel, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...