2013. március 6., szerda

Kladdkaka - svéd csokitorta

A svédek nagyon csokis sütije. Igazából csoki nincs is benne csak kakaó. Nagyon finom, ragacsos és tömény. A svéd sütik közül az egyik kedvencem. Mivel nem kell bele sütőpor a torta laposka lesz, de pont így a jó.
Mi eperrel, vaníliafagyival és tejszínhabbal ettük. Arra kell figyelni, hogy ne süssük túl, mert akkor nem lesz ragacsos a közepe.

egyszerű gyors csokitorta recept


Hozzávalók:

  • 100 g vaj
  • 2 tojás
  • 200 g cukor
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 3 evőkanál kakaó
  • 100 g liszt
svéd csokitorta recept

A vajat felolvasszuk. A tojást a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a vaníliás cukrot és a kakaót. Végül felváltva hozzáadjuk a vajat, és a lisztet. Kivajazott-kilisztezett 20 cm-es kapcsos tortaformába tesszük, és 175 fokon kb. 20 percig sütjük.

svéd csokitorta recept

svéd csokitorta recept

svéd csokitorta recept


5 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon bejönne, így tálalva ahogy van:-)

    VálaszTörlés
  2. Akkor ez olyan brownie szerű sütemény? Mert azt nagyon szeretjük! Én a svéd süteményes gasztronómiából két édességet ismerek, a svéd manulatortát (...nyami...) és egy svéd aprósüteményt (...még egy nyami...), mindkettő remek! Ezt is hagyom bizonyítani:)

    VálaszTörlés
  3. Igen brownie szerű less (a közepe ragacsos marad). Annyi a különbség, hogy ebbe nem kell csoki, csak kakaó. A svéd gasztronómia sós ételeit nem szeretem, na de a sütiik valami fantasztikusak. Nálunk ez az egyik legnagyobb kedvenc. Régebben is készítettem egyszer kladdkakat de az nem sikerült. Finomnak, finom lett, de nem lett ragacsos, szerintem azért, mert egy kicsit túl sütöttem. De most teljesen olyan lett mint amilyet a boltba vettünk lefagyasztva :) Csak ajánlani tudom. :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem egy svéd mézeskalács receptem van. Ez vált be, előtte semmi nem lett puha, az igen. Ha ez is olyan jó, jöhet! Főleg, hogy nincs sok dolog vele! :-))

    VálaszTörlés
  5. Imádom ezt a sütit soha nem ettem brownie-t ,de nálatok ilyet igen és ez isteni többször készítettem ,mert finom és egyszerű néhányszor pont ezt kérték :D

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...