2013. február 5., kedd

Túró készítése házilag (bolti tejből) - túró készítés otthon

Külföldön nem igazán lehet igazi túrót kapni. Mi magunk csináljuk tejből. Mivel nem nagyon lehet friss tejet kapni, ezért boltiból készül...

Hogyan készül a túró?
Bolti tejből is lehet készíteni, de fontos, hogy ne tartós tej legyen, mert az nem alszik meg. 1,5% nem lehet készíteni, minimum 2,8% kell lennie. 1l tejből kb. 200-250g túró szokott lenni.

1. A tejet tegyük egy fazékba és hagyjuk megaludni (1-2 nap)
Túró készítése házilag



2. Melegítsük fel a tejet, 40-50 fokra (nem szabad felforralni), hogy kicsapódjon.
Túró készítése bolti tejből

3. Konyharuhán keresztül hagyjuk lecsöpögni.
házi túró

házi túró recept

Túró készítés otthon



12 megjegyzés:

  1. Így még nem készítettem, ki kell próbálnom!
    Én ecetet szoktam tenni a tejbe amikor felfőzöm, az még jobban összekapja, de ha így is működik, akkor minek?
    A süti puhul a hűtőben:-))

    VálaszTörlés
  2. En meg az ecetes modszerrol nem halottam. Akkor is kell varni? vagy akkor rogton kesz van a turo. Ennek a modszernek az a hatranya hogy par nappal elobb el kell kezdeni, mert a tejnek meg kell aludnia.
    Jo lett a suti? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. GasztroManó, kiírtam, ahogyan én szoktam, mindig ecettel, és azonnal kész a gomolya ;) Ha nagyon ennéd, eheted azonnal, langyosan, vagy reggelig hűtöd, akkor vágod, bár gomolyához méltóan morzsálódik :)

      Törlés
  3. hello , en 2 liter tejben teszek 1 yogourt hagyom igy 3 nap ,ezutan fel forlzstom,meg hagyom kihulni, es at szurom,kesz a turo !

    VálaszTörlés
  4. Én rengetegszer csinálok gomolyát, szinte bármivel lehet ízesíteni (fokhagyma, lilahagyma, rozmaring, kömény, petrezselyem, kapor, bazsalikom, darabolt dió, tökmag, napraforgómag, olívabogyó, aprított kápia, paradicsom, csak az ízlés és fantázia szab határt). Több helyen olvastam, hogy nem szabad felforralni a tejet, de nekem úgy nem ugrott össze. Szóval, 3 liter házi tejet habzásig forralok. Amikor már rottyan, beleöntök 0,8-0,9 dl 10%-os ecetet (nekem a citromlé nem jött be). Azonnal összeugrik, akkor lekapcsolom, 15-20 percet hagyom, aztán szűrőbe vagy tiszta konyharuhába öntöm, lecsepegtetem, közben fakéssel aprítom, hogy ne álljon össze. Csepegtetés közben adok hozzá sót, és más ízesítőt. Van, hogy formában préselem, van, hogy csak összekötöm a konyharuhát, úgy gömböc lesz belőle. A 3 liter tejből kb. 40 dkg gomolya lesz. Jó étvágyat! :)

    VálaszTörlés
  5. A hagyományos túró aludttejből készül. Tulajdonképen mikroorganizmusok "munkája" adja meg az összehasonlithatatlan izt és beltartalmat amit az ecettől/ citromlétől nem kap meg a túró. A joghurttal való készitésnél más mikroorganizmusok vesznek részt a tej átalakitásában, tehát a "túrónak" is más karaktere lesz, mintha klasszikus módon aludttejből készült volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El nem tudom képzelni a túrókészítést ecettel. Még a hideg is kirázott tőle, mikor elolvastam

      Törlés
  6. A gomolya nem túró,hanem sajt.

    VálaszTörlés
  7. Citromlével a paneer-t készitik Indiában.Közel-Keleten készitik a labne-t lecsepegtetett joghurtból.Ez egyik sem a nálunk ismert túró.

    VálaszTörlés
  8. En is ecettel csinaltam de nem kell olyan sok mint ahogy fentebb irtak eleg 2-3 kanallal es akkor nem kell leobliteni.Es nagyon jo lett

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a recepteket mivel határon kivül élek ahol van ugyan turó minden fajtában de csak krém szerü állapotban és sajnos a darabos, rögös Magyar túró
    sehol!! Ezért szeretnénk idehaza házilagosan túrót késziteni. A második nehézségi fokom hogy házitejet Sem tudok itt felhajtani igy kénytelen Leszek bolti friss tejjel kisérletezni!

    VálaszTörlés
  10. Most szereztem friss, házi tejet, már el is ment aludni! Köszönöm a receptet, remélem sikerül!! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...