2013. január 1., kedd

Kenyér



Eddig sohasem sikerültek a kenyereim. Frissen még jók voltak, de utána már nem igazán voltak élvezhetőek.Akkor elkezdtem keresgélni a tökéletes recept után. Limaránál találtam meg ezt a receptet. Elhatároztam mindenképpen elkészítem. Ez történt körülbelül fél éve. Aszkorbinsavat nem tudtam, hogy szerezzek be, mert nem otthon élünk. Aztán egyik nap találtam a konyhafiókba. Kiderült anya vett. Most egy újabb nehézséggel kerültem szembe: Nincs megfelelő méretű jénaink, a sütőzacskóink meg túl kicsik.Aztán egyik vasárnap cseréptálban volt az ebéd. Ekkor jött az ötlet, hogy abban csinálom meg. Elkészítettem az öregtésztát, majd másnap a kenyeret, de csak fél adagot, mert a cseréptálunk nincs 8l. Begyúrtam, kelesztettem. Amikor a formázáshoz értem, akkor döbbentem rá, hogy túl kevés a tészta a cseréptálhoz. Ezért végül is egy sütőzacskóba tettem. Kelesztettem, vizet spricceltem és mehetett a sütőbe. Hideg sütőbe tettem, de így is csak 45 perc kellet neki. Gondolom azért, mert csak fél adag.Utolsó két percre kinyitottam a száját a sütőzacskónak. Még forrón lespricceltem vízzel, hogy cserepesedjen. Sajnos annyira mégsem lett cserepet, de az íze, az állaga valami fantasztikus lett. A héja ropogós a belseje puha. Egy kis csücskén kívül a többi rögtön elfogyott. Este pedig megettük azt a kis csücsköt. Ha már nem frissen sült, még akkor is nagyon finom, bár már annyira nem ropog a héja, mint melegen. Azt hiszem megtaláltam a tökéletes kenyeret. Mondjuk, én a barna kenyeret szeretem, de ezt a receptet továbbfejlesztve megfogom próbálni abból is megtalálni a tökéleteset.



Hozzávalók:


  • 25 dkg liszt
  • 1.35 dl víz
  • 10-12 dkg öregtészta
  • 5 g élesztő
  • 1 teáskanál só
  • (1 csipet aszkorbinsav)

kenyer öregtesztaval

A langyos vízben felfuttatjuk az élesztőt. A liszthez hozzáadjuk a sót és az aszkorbinsavat, majd összegyúrjuk a felfuttatott élesztővel. Szobahőmérsékleten duplájára kelesztjük (45-50 perc), majd veknit formálunk belőle.
Sütőzacskóba tesszük, és megint duplájára kelesztjük, majd bevagdossuk. (nálam ez néha elmarad.)
Ha bevagdostuk, hagyjuk még negyed óráig kelni. Ezután spricceljük meg a sütőzacskó belsejét egy kis vízzel, majd zárjuk le. Tegyük hideg sütőbe, majd kapcsoljuk fel 235 fokra és süssük 45 percig.

                                      limara kenyere

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...