2013. január 8., kedd

Charlotte torta


 Nagyon szeretem a Charlotte tortákat: Nemcsak mutatósak, hanem finomak is. Most barackos-túrós változatban készítettem, de még biztos ki fogok próbálni új ízeket. A lényege hogy egy tálat kiteszünk piskótatekercsekkel és megtöltjük valamilyen krémmel. Fontos, hogy a krém erős legyen és megtartsa az alakját. Nem konkrét receptet néztem, hanem csak úgy kigondoltam mit szeretnék beletenni. A krém egy kicsit több lett. Lehet, hogy elég lett volna 2,5 dl tejszín, de inkább 3 dl írok, nehogy kevés legyen. Nem lesz olyan nagy adag. Én először egy nagyobb tálba kezdtem el, de aztán átpakoltam egy kisebbe.
A piskótatekercs receptjét innen vettem. Nekem ez a recept nagyon bevált. Még a tojásokat sem kell szétválasztani, csak jó sokáig keverni robotgéppel.
charlotte turos töltelekkel



Hozzávalók:
A piskótához:

  • 6 tojás
  • 6 púpozott evőkanál liszt
  • 6 púpozott evőkanál porcukor
  • 1 teáskanál sütőpor
A piskóta kenéséhez:

  • 300-350 g baracklekvár

A töltelékhez:

  • 250 g túró
  • 1 dl tej
  • 2 teáskanál zselatin
  • 6 felezett konzerv barack
  • 3 dl tejszín
  • 10 dkg cukor (ízlés szerint)
  • habfixáló (ha szükséges)
Charlotte torta


Elkészítés:
A tojásokat a robotgép legmagasabb fokozatán 20 percig verjük, amíg viszonylag kemény habot nem kapunk. Ezután hozzáadjuk a porcukrot, és a liszttel elkevert sütőport. 230 fokon kezdjük sütni, de 5 perc után visszavesszük 175 fokra, és még így sütjük 10 percig. Még melegen vizes konyharuhába tekerjük. Ha kihűlt óvatosan kicsavarjuk és megkenjük baracklekvárral. Megint feltekerjük és felszeleteljük. Egy tálat fóliával kibélelünk és szorosan egymás mellé pakoljuk a piskótatekercseket.
A krémhez a tejszínt kemény habbá verjük. A túrót összekeverjük a barackkal és a cukorral. A tejet két teáskanál zselatinnal felforraljuk, majd levesszük a tűzről.  A tejszínt összekeverjük a túróval, majd hozzáadjuk a tejet.
A kész krémet a piskótatekercses tálba simítjuk, majd pár óráig hagyjuk dermedni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...