2012. december 26., szerda

Vajkaramellás szaloncukor



Szaloncukor házilag

Karácsonyi ajándéknak készítettem ezeket a szaloncukrokat. Sajnos csak karácsony után merem 
feltenni, mert nem akartam megkockáztatni, hogy esetleg akiknek ajándékozom, meglássa. Ez alapján a videó alapján készítettem. Mindenképpen ajánlom. Nagyon egyszerű és finom. Ott követtem el nagy hibát, hogy nem dupláztam meg az adagot. Így készíthettem el még egyszer (ekkor már dupla adagot készítettem), hogy mindenkinek jusson. Első alkalommal nekem egy adagból 19 darab lett. Második alkalommal viszont 2 adagból lett kb. 45. (A kevésbé szebbeket mi ettük meg. Ehhez egy nap se kellett J) Az ajándékozottaknak is nagyon ízlett. Kérdezgették is hogyan csináltam.



Vajkaramellás szaloncukor


Hozzávalók:
13 dkg cukor
4 dkg vaj
1 dl tejszín
25 dkg darált keksz
1 narancs héja
Csokoládé


Elkészítés:


                                                    A cukrot karamellizáljuk


majd nagyon óvatosan adjuk hozzá a tejszínt. (Vigyázunk, mert nagyon forró és a tejszín forrni fog). 

                  Vegyük le a tűzről, majd adjuk hozzá a margarint és olvasszuk fel benne.

                                  Adjuk hozzá a narancshéjat, és a darált kekszet is.


Hűtsük le, majd formáljunk belőle hurkákat és vágjuk fel őket. 


                           Mártsuk meg olvasztott csokoládéban, és hagyjuk megdermedni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...