2012. december 5., szerda

Túrógombóc


A múltkor én készítettem a vacsorát. Túrógombócot csináltam (házi túróból) Horváth Ilona szakácskönyvéből. Nagyon egyszerű és gyors, viszont előre össze kell állítani, mert állnia kell legalább fél napot. Én előző nap este összeállítottam és másnap már csak golyókat kellet formálni és megfőzni.



Hozzávalók:
  • 50 dkg túró
  • 4 tojás
  • 1 csipet só
  • 2 dl búzadara

Forgatáshoz:
  • 2 evőkanál olaj
  • 10 dkg zsemlemorzsa


Tálaláshoz:
  • Tejföl
  • Cukor

Turogomboc




Elkészítés:
A túrót a tojással, sóval, búzadarával összegyúrjuk, majd legalább fél napra a hűtőbe tesszük. Ez azért fontos, mert a búzadarának hagyni kell időt, hogy megszívja magát és így nem fognak szétfőni a gombócok.
Ha eleget állt, akkor vizes kézzel gombócokat formálunk, és sós vízben kifőzzük 5 perc alatt. Ajánlatos egyet kettévágni és megkóstolni, hogy átfőtt-e.
Míg főnek a gombócok, addig olajon megpirítjuk a zsemlemorzsát és a leszűrt gombócokat, ebben megforgatjuk.Cukros tejföllel tálaljuk.
Turogomboc


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...