2012. december 1., szombat

Mézeskalács házikó (sablonnal)


Mézeskalács házikó

Az adventi koszorú sikerén felbuzdulva készült a mézeskalács ház. Maradt még egy kisadag tésztám és ehhez gyúrtam be még egy fél adag mézeskalácsot. Így pont elég lett, úgyhogy nektek az egész adag receptjét adom meg. Nekem nem volt sablonom. Rajzoltam egyet és kivágtam kartonból. Egy kicsit bonyolultabb a készítése, mint a koszorúé. Először nekem nem akartak az elemek összeragadni. Aztán kevertem még porcukrot a fehérjehabomhoz és így már erős „ragasztót” kaptam. A lényeg, hogy a cukormázhoz sok cukor kell, és jó sokáig kell verni.
A díszítéshez cukormázat és smartiest használtam. A maradék cukormázat elkentem az alapon így olyan, mintha havas lenne. Én a ház mellett egy szarvas és egy fenyőfát is helyeztem el.
Készítettem nektek egy sablon is. Én ezeket a méreteket használtam. Az alaphoz nem készítettem sablont, mert nem férne rá egy A/4 lapra. Én nagy alapot csináltam, hogy ráférjen a szarvas és a fenyő, de lehet kisebbet is készíteni. 
Mézeskalács házikó sablon
Kattintsatok a képre az eredeti mérethez! 

Mézeskalács házikó sablon

Hozzávalók:
A mézeskalácshoz:
15 dkg méz
7 dkg margarin
2 tojás
15 dkg porcukor
4 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
2 evőkanál víz
1 kávéskanál szódabikarbóna
50-55 dkg liszt (az eredi recept 50 dkg írt de nekem 55 dkg kellett)

Díszítéshez:
2 fehérje
50 dkg porcukor
1 doboz smarties
Mézeskalács házikó sablonnal


Elkészítés:
A sablonokat kartonpapírból elkészítjük.
A mézet a margarinnal összeolvasztjuk. A tojás a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a fűszerkeveréket és a szódabikarbonát. Hozzáadjuk a mézzel összekevert margarint és a vízet. Hozzáadjuk a lisztet is, majd rugalmas tésztává gyúrjuk. Egy éjszakára a hűtőbe tesszük.
Másnap kinyújtjuk és a sablon segítségével kivágjuk a formákat, majd az alapot is kivágjuk (az én alapom 22cm X 28cm). Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 10 perc alatt megsütjük. Hagyjuk hűlni.
Mézeskalács ház sablonnal
Mézeskalács házikó elemek


A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük (legalább 15 percig).
A kihűlt alapra ráragasztjuk a cukormáz segítségével a ház egyik oldalát. Hozzáragasztjuk a ház elejét is, majd a másik oldalát és végül a hátulját. Hagyjuk, hogy megkössön, mielőtt rátesszük a tetőt.
Mézeskalács házikó

Mézeskalács házikó sablonnal
Húgom díszíti a fenyőfát

A cukormázz segítségével a smartiesokat ráragasztjuk, valamint feldíszítjük vele a házat. A maradékot  az alapon elkenjük, hogy „havas tájat” kapjunk.
Hagyjuk száradni.
Mézeskalács házikó

Mézeskalács házikó sablonnal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...