2012. december 4., kedd

Marcipánnal töltött keksz

Már régóta elterveztem, hogy apu névnapjára mit készítek. Sajnos a terv megbukott. Készítéskor vettem észre, hogy anyu körte ízű marcipánt vett. Gyorsan ki kellett találnom valamit. Emlékeztem, hogy egyszer Limara blogján láttam egy nagyon jól kinéző marcipános kekszet. Rögtön neki is álltam.
Nagyon finom lett. Még kifejezetten jó is, hogy körtés volt a marcipán, de persze simával is nagyon finom. Készítettem hozzá egy szép kis dobozkát és abba adtam oda.
Marcipános keksz


Hozzávalók:
  • 270 g finomliszt
  • 30 g kakaópor
  • 1 tk. só
  • 70 g porcukor 
  • 200 g hideg vaj
  • 1 tojás
  • 2 csapott tk. sütőpor
  • 1 ek. tejszín ha szükséges

Marcipánnal töltött keksz

Töltelék:

  • 200 g marcipán
  • 5 dkg aszalt barack

Elkészítés:
A lisztet a sütőporral, kakaóporral, sóval és cukorral elkeverjük, majd hozzáadjuk a tojást és belemorzsoljuk a margarint. Összeállítjuk a tésztát, majd hűtőbe tesszük egy órára.
A marcipánba belegyúrjuk, az aszalt gyümölcsöket majd kinyújtjuk.
A tésztát is kinyújtjuk és formákat szúrunk belőle, majd teszünk rá egy darab marcipánt és lefedjük egy másik tésztadarabbal. Óvatosan összenyomjuk, majd 180 fokon 9 perc alatt megsütjük. (Az eredeti recept 12 percet írt, de nekem elég volt 9)
Kakaós keksz marcipánnal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...