2012. december 7., péntek

Kürtöskalács





Már régóta tervezem, hogy sütök kürtöskalácsot. Sok receptet néztem, de végül ez a videó alapján készült. Én sütés utána kettőt próbából megforgattam dióban. Sütés után érdemes még egyszer megforgatni cukorban, mert különben nem lesz elég édes. Mindenkinek ajánlom. Egyáltalán nem bonyolult. Meg is lepődtem milyen egyszerű. Máskor is elkészítem az biztos. Én kenyérsütőgéppel dagasztottam, de természetesen lehet kézzel is.
Fahéjas

Dió
Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt (én tönkölyt használtam, de jó a sima is)
  • 5 dkg cukor
  • ½ Csomag szárított élesztő
  • 0.8 dl víz
  • 1 tojás
kurtoskalacs


Elkészítés
A lisztet egy tálba tesszük és a közepébe mélyedést alakítunk. Beleönjük a langyos vízet majd beleszorjuk az élesztőt. Hozzáadjuk a cukrot és végül a tojást. A tésztát összegyúrjuk, majd 1 órát kellni hagyjuk.
Addig a sörös dobozokat elöblítjük és alufóliával bevonjuk.
Kurtoskalacs lepesrol lepesre

Kurtoskalacs lepesrol lepesre


A tésztát 4 részre osztjuk hosszú 70-80 cm rudat sodrunk belőle és lelapítjuk, hogy 1 cm széles legyen.
A sörös dobozokat olajjal megkenjük, majd a tésztát rátekerjük, úgy hogy 0,5 cm közöket hagyunk.
Ez után meggörgetjük, hogy a közök eltűnjenek és a tészta mindenhol egyenletesen vastag legyen
Megkenjük olajjal és fahéjas cukorban megforgatjuk.
Tepsibe fektetjük és 180 fokon 12 percig sütjük.
Kurtoskalacs
Kurtoskalacs

Kurtoskalacs



2 megjegyzés:

  1. Azt hiszem ez lesz a kiválasztott a Blogkóstolóra, mert olyan rég készülök, de még soha nem sütöttem:-)
    Nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Jól döntöttél. Nem fogod megbánni. Érdemes kipróbálni. :) Húgom azóta is emlegeti, mióta megsütöttem. :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...