2012. november 16., péntek

Áfonyás pite


Mostanában rákaptam a piteüstére. Egyszerűen megunhatatlan, annyi féle képen lehet variálni. Szeptember végén voltak itt a mamámék. Nekik akartam valami áfonyásat sütni, mert még sosem ettek áfonyát. Mivel nem akartam olyan nagy adagot csinálni ezért a 20 centis  tortaformámban csináltam meg a pitét.Na, ezt nem ajánlom senkinek. Sohase süssetek pitét kapcsos formába legalábbis ilyen lédúsat, mert kifolyik és sikálhatjátok le a sütőt, ahogy én tettem…  De piteformában teljesen jól elkészíthető. Ezzel most nem akartam senkit elriasztani, mert egyébként nagyon finom lett. A húgom három szelettel is megevett belőle, és az óta is gyakran kérdezi, mikor csinálok ilyet megint. A pitetésztát innen,  a tölteléket pedig  innen vettem. Hallotam már texasi , finn áfonyát pitéről... Valószínűleg ez a magyar :)


Tészta:
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg margarin
  • 5 dkg cukor
  • 1 tojás


töltelék:
  • 25 dkg áfonya
  • 2 dl tejföl
  • 1 dl cukor
  • 1 tojás






Elkészítés
A lisztet a cukorral összekeverjük és a tojással és margarinnal összegyúrjuk. Folpackba csomagolva 15 percre hűtőbe tesszük, majd két folpack között kinyújtjuk. A formába igazítjuk és a felesleget levágjuk. (Ahogy már a sütőtökpiténél említettem én ezt a maradék kis tésztát le szoktam fagyasztani. Pár alkalom után kijön egy pitére való tészta. Sütőpapírt vagy alufóliát helyezünk rá és babot vagy rizst teszünk rá. Ez lesz a nehezékünk.
180 fokon 10 percig elősütjük, majd leszedjük a nehezéket és még 5 percig sütjük, hogy színt kapjon. A tejfölt a cukorral és a tojással keverjük ki. A megsült pitére tegyük rá az áfonyát, majd öntsük le a tejfölös keverékkel. Még 15 percig sütjük, amíg meg nem szilárdul a töltelék.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...